سپیدار       Sepidaar

سپیدار Sepidaar

در این هوا، چه نفس ها، پر آتش است و خوش است
سپیدار       Sepidaar

سپیدار Sepidaar

در این هوا، چه نفس ها، پر آتش است و خوش است

زلال چون حقیقت... لطیف چون مهربانی... دلنشین چون دانایی!


•      هر چیزی در این جهان دارای شعور است پس هیچ چیز در این جهان اتفاقی نیست
زندگی زیباست کو چشمی که زیبایی ببیند
•      هرچیزی پاره ای از شعور جهان است، پس تو پاره ای از شعور جهانی

•       هر آنچه در مسیر زندگی تو قرار می گیرد هم پاره ای از شعور جهان است پس پاره ای از وجود توست

•       یک لیوان از آب دریا، در ذات، خود دریاست، یک لیوان دیگر هم، یک لیوان دیگر هم . . .
پس هر آنچه در مسیر زندگی تو قرار می گیرد، در ذات خود دریاست، در ذات خود توست. بخشی از وجود توست.

•       آنها که خشم، تنفر، حسرت، اندوه، سرخوردگی و هر نشانه ای از عدم تعادل را در تو بر می انگیزند اساتید تو هستند، چرا که به تو یادآوری می کنند که هنوز حتی بر خودت تسلط نداری. به آنها اظهار ارادت کن و بیاموز.

•       عشق بورز. عشق بی قید و شرط. به پاره های وجودت. آنگاه
برای تمام جهان هیچ راهی جز عشق ورزیدن به تو باقی نمی ماند.

•       هرچیزی که در مسیر زندگی تو قرار می گیرد آمده است که به تو چیزی بیاموزد چنانکه تو آمده ای که بیاموزی و بیاموزانی پس شایسته شو تا بیاموزی و بیاموزانی

•       من بخشی از وجود توام. پاره ای از تو. که بی هدف نیامده ام.
از خود بپرس گاهی، که من برای چه اینجا هستم.
چنان که من می پرسم که تو برای چه آمده ای.
که تو چه چیزی برای من آورده ای.

•       خوشبختی و بدبختی، موفقیت و شکست و مشکلات و راه حل ها همه ریشه در درون تو دارند
پس تنها به درون خود توجه کن
و برای تغییر زندگی تنها کافیست سمت نگاهت را تغییر بدهی
پس به چیزهای خوشایند نگاه کن.

•       تو در ذات وجودی لایتناهی هستی. فارغ از زمان و مکان. بی پایان. و در هر لحظه در هر مکان حاضر. جسم تو تنها وسیله ایست که در آن تجلی می یابی. و همه اشیای جهان چنینند.
هرگز حقیقت وجودی خود و دیگران را فراموش نکنیم!

(ناشناس)

نظرات 7 + ارسال نظر
someone سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 14:24 http://yaveh-gooyan.blgsky.com

من هستم پس به خاطر بودنم به این ها و به همه اینها و در واقع به همه چیز اعتقاد دارم .
و این باور هست که من را به اثبات رسونده ( حداقل برای خودم ) ...اما گاهی در عین شعور , باورهای انسان چنان اتفاقی بارور می شوند که ... .
من می مونم و تنهاییهام و یک دنیا تنهایی ....

مهلا سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 15:33 http://bimoghaddameh.persianblog.com

سلام آقای دکتر........ این جملات فوق العاده بود!........

لطیف سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 20:12

هفت نصیحت مولانا :
ــ گشاده دست باش، جاری باش، کمک کن (مثل رود)
ــ ب اشفقت و مهربان باش (مثل خورشید)
ــ اگر کسی اشتباه کرد آن را به پوشان (مثل شب)
ــ وقتی عصبانی شدی خاموش باش (مثل مرگ)
ــ متواضع باش و کبر نداشته باش (مثل خاک)
ــ بخشش و عفو داشته باش (مثل دریا )
ــ اگرمی خواهی دیگران خوب باشند، خودت خوب باش (مثل آینه )

داخل پرانتز: این جملات، را برای یادآوری به خود ،‌ نگاشتم و اینکه چه می شد که بتوان چنین خصلتهایی داشت؟ راستی، از اینکه صادقانه به نظرات دانشجویان خود، توجه می کنید، سپاسگذارم.

مهتاب سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 22:44

سلام آقای سهامیه:
من همین الآن با شما و افکار روشنتون آشنا شدم
خوشبختم ...
و با اینکه ندیدمتون و نمیشناسمتون ولی دوستون دارم
چون مهربونی رو تعریف میکنین
و عشق رو به تصویر میکشین
آری زندگی زیباست ... اگر بگذارند !

سلام... خوش آمدید... امیدوارم ارزش وقت شما رو داشته باشه و بازهم به خانه سپیدار سر بزنید... دلشاد و عاشق و سرفراز باشید

دانشجوی دانشگاه تهران سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 22:46

با سلام

بسیار حرفهای زیبایی در وبلاگتان درج شده

جواد حیدریان چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 00:30 http://www.javadjan.blogfa.com

سلام آقای دکتر
هر روز بهتر از دیروز.بسیار زیبا بود هر چند سر کلاس از این بهره ها فراوان می برم.آقای دکتر این قسمت پاچه خوارانه استک
لطفا به وبلاگ سر بزنید و...

سلام جواد عزیز... دیدم... حرف دلم این است که هرچه از دوست رسد نیکوست... من هم دوست تان دارم... می دانید که.

دخترک چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 10:14

بازم سلام
آدم ها هستند تا بودن را تجربه کنند ولی ای کاش بودند تا هستی خالق را بیابند؟؟؟
یه سوال بپرسم: استاد عیدی به ما نمیدی؟؟؟!!!!

چه عیدی ای که قابل شما رو داشته باشه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد