سپیدار       Sepidaar

سپیدار Sepidaar

در این هوا، چه نفس ها، پر آتش است و خوش است
سپیدار       Sepidaar

سپیدار Sepidaar

در این هوا، چه نفس ها، پر آتش است و خوش است

ایران و ایرانی(۲)

کلاردشت- رودبارککلاردشت، از پر آب ترین مناطق ایران است؛ کوهسارهای کلاردشت، تقریبا تمامی سال از پوشش سفید برف عریان نمی شود. در میانه تابستان نیز که به دره های خنک و زیبای رودبارک بروید، تماشای قدرت، شدت و نعره جریان بزرگ آب رودخانه ای که از بلندی های سفیدبخت این منطقه جاری می شود، جذاب و حیرت آور است. زلال شیرین این رودخانه- همینطور بسیاری از رودخانه های اطراف- به شوری دریا می رسد و چشم ساکنان روستاهایی که تنها در چند کیلومتری این رودخانه  هستند، به شیرهای خشکیده آب خانه ها، می خشکد! 

از سالهای دور، یک شبکه ضعیف و پوسیده آبرسانی برای این مناطق کشیده شده- و لابد به هنگام افتتاح آنها چه تبلیغاتی برای چه کسانی نشده است!- اما این باصطلاح شبکه آبرسانی-آنقدر ضعیف است که حتی نزدیکترین روستاهای اطراف کلاردشت، اگر خوش شانس باشند در دل شب آن هم برای دقایقی شاهد سرازیر شدن نخ آب از لوله های تشنه خانه خود خواهند بود. البته این به شرطی است که لوله های پوسیده در مسیر خود نترکیده باشند، گل و لای آنها را پر نکرده باشد و یا دعوای اهالی یک روستا با روستای دیگر، سنگ به گلوی لوله های لاغر آبرسانی نیندازد! 

 اکنون به نظر شما، مدیریت ما ایرانیان شایسته سرزمین ایران است یا مااهالی تنگ نظر شایسته این سرزمین ایم که به تعبیر آن روایت حکمت آمیز ترجیح می دهیم ارباب یک چشم مان را از کاسه در آورد به شرط آنکه در عوض دو چشم همسایه را کور کند!؟ 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد